UNIT 4: LET'S PLAY AT MY HOUSE
- ACTIVITY 1 (listening and speaking)
- ACTIVITY 2 (reading and speaking)
Descubre donde están todos los personajes respondiendo a estas preguntas?
Recuerda "Remember": She's Amy // He's Billy
1. Where's dad? He's in the........
2. Where's mum?
3.Where's grandad?
4. Where's grandma?
5. Where's Sarah?
6. Where's Billy?
7. Where's Amy?
8. Where's Hannah?
- ACTIVITY 3 (drawing and writing)
Tuesday 19th May
- ACTIVITY 1 (listening and singing)
Es hora de mover el esqueleto y repasar el vocabulario cantando esta canción. https://vimeo.com/412028920
- ACTIVITY 2 (reading and writing)
Completa la siguiente ficha.
Actividad 1, busca en la serpiente de palabras el vocabulario relacionado con la casa "house" y escríbelas en la imagen correspondiente.
Actividad 2, adivina donde se encuentra cada personaje respondiendo a las preguntas.
Activity 1: 1. Kitchen / 2. house/ 3. bedroom / 4. dining room/ 5. living room / 6. bathroom / 7. Flat / 8. Hall
Activity 2: 2. Hall / 3. Bedroom / 4. Dining room / 5. Flat /6. Living room / 7. House / 8. Bathroom
Deja las palabras que no sepas para el final.
Where's Lulu?She's in the..
Where's Peter?He's is the....
Where's Coco?
Where's Penny?
Where's Toto?
Where's Maria?
Lee el texto que aparece a la izquierda y completa las oraciones mirando el dibujo de la casa.
Lulu is in the bedroom/ Peter is in the office / Coco is in the bathroom/ Penny is in the living room / Toto is in the dining room/ Maria is in the kitchen
Activity 2: 2. Hall / 3. Bedroom / 4. Dining room / 5. Flat /6. Living room / 7. House / 8. Bathroom
Wednesday 20th May
- ACTIVITY 1 (listening and speaking)
Escucha el siguiente Rap e intenta repetirlo.
"Renata lives in a big old house"
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-chants/renata-lives-big-old-house
- ACTIVITY 2 (reading and writing)
Solution:
- ACTIVITY 3 (reading and writing)
Deja las palabras que no sepas para el final.
1. Roof /2. Bedroom / 3. Bathroom / 4. Living room / 5. Hall / 6. Kitchen/ 7.Garage / 8. Garden
- ACTIVITY 4 (reading and writing)
Where's Lulu?She's in the..
Where's Peter?He's is the....
Where's Coco?
Where's Penny?
Where's Toto?
Where's Maria?
Lee el texto que aparece a la izquierda y completa las oraciones mirando el dibujo de la casa.
Lulu is in the bedroom/ Peter is in the office / Coco is in the bathroom/ Penny is in the living room / Toto is in the dining room/ Maria is in the kitchen
Thursday 21st May
- ACTIVITY 1 (listening and singing)
Escucha ahora esta canción "animal house"
- ACTIVITY 2 (reading and writing)
Completa el vocabulario de la canción, deja las que no te sepas para el final y comprueba tus respuestas en la solución final.
Solutions:
- ACTIVITY 3 (reading and writing)
Ordena las siguientes letras y forma palabras, después escribe una frase con cada una de las palabras que hayas escrito.
Por ejemplo: 1. He is in the kitchen / 2. She is in the.....
2 House/ 3 Bedroom / 4 Dining room / 5 Living room / 6 Bathroom /7 Flat / 8 Hall
- ACTIVITY 4 (reading and writing)
Responde a las siguientes preguntas sobre la imagen del ejercicio anterior.
Where's the cat? It's in the...
Where's grandad?
Where's grandma?
Where's the girl?
Where's dad?
Where's mum?
- ACTIVITY 5 (reading and writing)
1. Bathroom / 2. Attic / 3. Hall / 4. Living room / 5. Dining room /6. Kitchen / 7. Bedroom
- ACTIVITY 6 (reading and writing)
No hay comentarios:
Publicar un comentario